pagina 4 zomer 1998

Landgoed-Fair Een medewerkster van de landgoedwinkel Marienwaerdt achter de toonbank. Foto: M. Hermanussen. De basis van het succes van de landgoedverkoop vorm- de vier jaar geleden een meerdaagse Fair waarbij het land- goed middels een veelheid aan activiteiten werd gepresen- teerd aan een groot publiek. “Er kwam een enorm aantal mensen kijken en … kopen. Op de eerste dag waren we al door de voorraad jams en chutneys heen. We hebben toen ’s nachts nog veel bijgemaakt om ook de volgende dag aanbod te hebben”, aldus Nathalie van Verschuer-des Tombe. Inmiddels is de produktie van ’smeersels’ aan- zienlijk geprofessionaliseerd door de aankoop van appara ­ tus om grote hoeveelheden te bereiden. Door de Fair werd de naamsbekendheid van Marienwaerdt aanzienlijk vergroot. Doorde ligging op rij- afstand van de steden Utrecht en’s Hertogenbosch konden veel stedelingen worden gei in de landgoed- produkten. Velen combineren inkopen doen met een wan- deling door het prachtige rivierenlandschap. Marienwaerdt heeft inmiddels veel vaste klanten, naast recreanten die vooral ’s zomers min of meer bij toeval de winkel aandoen. “Toch houden we ieder jaar een Fair met alle mogelijke activiteiten. Dat blijkt voor mensen een belangrijke bin ­ ding met het landgoed. Zonder onze Fair zou de toeloop naar de winkel in de rest van het jaar aanzienlijk minder zijn. Vandaar dat we aan de Fair veel aandacht en publici- teitbesteden”, aldus Frans van Verschuer. Landgoedwinkelketen Het succes van de winkel heeft ook een aantal vragen en problemen opgeroepen. Zo moet Marienwaerdt om aan een stijgende vraag naar een breder assortiment te voldoen, De toegang met een laanbeplanting van walnoot- bomen. Foto: M. Hermanussen.